A minőség fogalma megjelenik az élet minden területén, különböző értelmezésben. Nekünk akik a cégekben és szervezetekben ezen a területen dolgozunk közismert az, hogy a minőségi megközelítés előfeltétele a hosszútávon fenntartható üzleti sikereknek, erre fel kell hívnunk mások figyelmét is.
A cégek és szervezetek sokféle képen hasznosíthatják a minőségi megközelítést:
- növelhetik a vevőik elégedettségét
- csökkenthetik a költségeket a nyereségesség növelésére
- támogathatják a szervezeti fejlesztést és az innovációt
- segíthetnek a kockázatok azonosításában és kezelésében.
Az ez évi XXIII. Magyar Minőség Hét a korábbi hagyományok folytatásaként annak a bemutatására koncentrál, hogy a minőségügyi szakemberek milyen hatással tudnak lenni a saját szervezetükre és hogyan és mivel tudnak hozzájárulni a környezetünk, életünk minőségének javulásához.
Gyorsan változó világban élünk, ahol a minőség menedzselésében elkövetett hiba a cégek és szervezetek hírnevének csorbulásában, és üzleti sikerességében, sikertelenségében azonnal meglátszik. A média világ hamar felkapja a hibákról szóló híreket, a vevők pedig egyre inkább a többiek véleménye alapján döntenek egyik vagy másik cég terméke mellett. A hibák eltitkolása legtöbbször nem vezet sehova sem, napjainkban a minőségi hibák már nem elfogadhatók.
Azon cégek és szervezetek akik megpróbálják elfelejteni a minőség fontosságát, hamar rádöbbennek, hogy az egyik legnagyobb kihívás számukra a napi működés fenntartása. Az üzleti sikeresség feltételeinek megteremtéséhez szükséges a stratégiák, üzleti célok és a szervezeti képességek összehangolása, a folyamatos fejlesztés, a költségek követése.
A minőségügyi szakembereknek a Magyar Minőség Hét lehetőséget ad annak bemutatására, hogyan segíti a minőség menedzsment a szervezet hírnevének megvédését, miként tud erőforrásokat megtakarítani, hogyan tudja támogatni az innovációt. A hét keretében lehetőség van a minőségügyi szakemberek munkájának elismerésére is, annak tudatosításával, hogy a befektetett energiájuk megérte azt az erőfeszítést, amit a szervezetek üzleti eredményeinek elérésének érdekében tettek.